Jakie konsekwencje ma czas spędzany przez dziecko w sklepie? Rusza nowa kampania społeczna w Zawierciu

Na terenie Zawiercia ruszyła nowa akcja społeczna, której celem jest uświadamianie rodziców, jakie konsekwencje społeczne niesie za sobą czas spędzany przez dziecko w sklepie, czy podczas oglądania reklam.

Inicjatorem akcji jest Fundacja Auxilio. W ramach akcji planowane jest zorganizowanie w miesiącu lutym bezpłatnych zajęć sobotnich dla dzieci.

Dziecko jest nieświadomym konsumentem i odbiorcą reklam, jak również ma pośredni wpływ na rynek popytu i podaży. Rosnący rynek reklam zarówno tych medialnych jak i tych w formie opakowań i produktów dla dzieci wciąż rośnie. Również produktów skierowanych do osób dorosłych ale kierowanych przez dzieci. W wyniku tych przemian zmienia się również odbiór społeczny reklam i tak w 1997 60% rodziców uznało za niewłaściwe kierowanie reklam do dzieci, a już w 2007 roku już tylko 16% rodziców wyraziło niepokój wpływem reklam na rozwój dzieci – tłumaczą organizatorzy akcji.

Dziecko pomiędzy 2 a 7 rokiem życia wchodzi w okres myślenia przedoperacyjnego, dziecko w tym wieku nie jest w stanie jeszcze wyobrazić sobie perspektywy drugiej osoby, w wyniku czego nie zawsze rozumie przekaz reklamy, nie potrafi zrozumieć związków przyczynowo-skutkowy, a tym samym podchodzi do reklam w sposób bezkrytyczny i dosłowny. Badania wykazały, że w związku z konsumpcyjnym trybem życia i wzmacnianiem tych wzorców u dzieci, ich poczucie szczęścia staje się zależne od posiadanych rzeczy. Tak to właśnie już w tym okresie tworzy się wspaniała podwalina pod zaburzenia depresyjne i osobowości. Higiena rozwoju dziecka ma niezwykłe znaczenie od pierwszych dni jego życia i to właśnie jest celem tej akcji. Zaproponowanie alternatywy dla rodziców. Rozumiemy, że sobota to dla wielu rodziców czas na obowiązki nie związane z pracą, czas w którym dzieci uczestniczą nie mając wyboru. Chcemy zaproponować inną formę spędzania czasu i dać możliwość właściwego rozwoju dzieci – mówią przedstawiciele Fundacji Auxilio.

Szczegółowe informacje można znaleźć w sklepach Społem oraz na Facebooku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button