
Naukobus przyciągnął tłumy. Już we wrześniu w Zawierciu powstanie Mini Centrum Nauki Kopernik
Pod koniec lipca do Zawiercia przyjechał Naukobus, czyli eksponaty z Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Atrakcja cieszyła się ogromnym zainteresowaniem mieszkańców.
Młodzi zawiercianie mogli odwiedzić Naukobus przez dwa dni – 28 i 29 lipca. Eksponaty i urządzenia zlokalizowano w budynku dworca kolejowego w Zawierciu. Odwiedzający wystawę mogli skorzystać z interaktywnych eksponatów, eksperymentować z edukatorami z Centrum Nauki Kopernik, zadawać pytania i odkrywać zjawiska przyrodnicze.
Nieprzypadkowo na lokalizację tej czasowej edukacyjnej wystawy wybrano właśnie dworzec kolejowy. Właśnie w tym miejscu już od września ruszy Mini Centrum Nauki SOWA, czyli Strefa Odkrywania, Wyobraźni i Aktywności. Poinformował o tym już niespełna rok temu Prezydent Zawiercia, Łukasz Konarski.
– W Zawierciu powstanie Mini Centrum Nauki Kopernik. Jedna z 32 Stref Odkrywania Wyobraźni Aktywności – SOWA będzie zlokalizowana właśnie u nas i potwierdził to Robert Firmhofer, Dyrektor Centrum Nauki Kopernik – mówił we wrześniu 2021 Prezydent Konarski.
Niestety, po drodze nie obyło się bez wielu problemów. Pomysł powstania mini centrum nauki na zawierciańskim dworcu spotkał się z negatywną opinią części radnych Rady Miejskiej. Sugerowali oni znalezienie innego miejsca z przeznaczeniem na ten projekt, jednak nie wskazali konkretnych przykładów. Projekt obwarowany był natomiast szczegółowymi wymaganiami ze strony Ministerstwa Edukacji i Nauki. Ostatecznie jednak udało się doprowadzić do tego, że od września w Zawierciu ruszy to mini centrum nauki.
– Będzie to wyjątkowe miejsce edukacji, nauki i zabawy. To zupełna nowość i prawdziwa atrakcja dla tych, którzy lubią aktywnie i rozwijająco spędzać wolny czas. Mamy nadzieję, że centrum nauki przyciągnie dzieci i młodzież z rodzinami z całego regionu – zapowiada Prezydent Łukasz Konarski.
W nowym mini centrum nauki na zawierciańskim dworcu pojawi się: wystawa – czyli kilkanaście angażujących eksponatów, ukazujących doświadczalny charakter nauki i dających możliwość samodzielnego eksperymentowania oraz „majsternia” – gdzie przy stołach warsztatowych będzie można samodzielnie podejmować wyzwania inżynieryjne, naukowe, logiczne, mając do dyspozycji przedmioty codziennego użytku. To przestrzeń, w której można samodzielnie lub grupowo podejmować wyzwania logiczne, konstruktorskie, inżynieryjne.








