
Czy to koniec niszczenia dróg do Huty CMC Zawiercie? – Aktualizacja
Co zrobić z ciężkim transportem drogowym w dzielnicach Argentyny i Zuzanki w Zawierciu? Jak powstrzymać korozję dróg i inaczej zorganizować logistykę i transport do Huty CMC Zawiercie? Pewnych topów udzielił Dominik Janus, Radny Rady Miejskiej w Zawierciu.
Prace dotyczące zmiany organizacji ruchu są na zaawansowanym etapie. W piątek, 19 lutego, odbyło się spotkanie, podczas którego Starosta Zawierciański zdradził, że plan nowej organizacji ruchu jest gotowy. Jego wdrożenie nastąpi prawdopodobnie w bieżącym tygodniu – informuje Dominik Janus. Czego dotyczy nowa organizacja ruchu drogowego, kiedy i po co jest wprowadzana?
Najprawdopodobniej w nadchodzącym tygodniu – 22-29 lutego przyp. red. – samochody ciężarowe jadące do Huty CMC zostaną skierowane objazdem na drogę krajową do Kromołowa. Po to, by wjeżdżać na hutę od strony Wart – piszę na Facebooku (21.02.2020 r.) Dominik Janus.
Realizacja planu i prace na odcinku Huta – ulica „Nad Wartą” w dzielnicy Kromołów powinny rozpocząć się w bieżącym tygodniu – dodaje Dominik Janus, Radny Rady Miejskiej w Zawierciu. Przynajmniej tak wynikało z harmonogramu przedstawionego przez przedstawiciela wodociągów. Prace zostały opóźnione z powodu spadku temperatur.
Dominik Janus, Radny Rady Miejskiej w Zawierciu, 18 stycznia złożył apelację dotyczące stanu wykonania zadania „Przebudowa drogi powiatowej nr 1726 S i 1730 S na odcinku od skrzyżowania ulicy Leśnej z ulicą Piłsudskiego (rondo) do drogi krajowej nr 78 w miejscowości Zawiercie-Kromołów”. Odpowiedź od Gabriela Dorsa, Starosty Powiatu Zawierciańskiego daje informacje na temat zakresu przewidzianych w zadaniu prac oraz terminów.
Zadanie składa się z wielu etapów. Dokładny wykaz prac oraz harmonogram robót znajduję się w odpowiedzi Gabiela Dorsa, Starosty Powiatu Zawierciańskiego. Dokument udostępnił na swoim profilu na facebooku Dominik Janus, Radny Rady Miejskiej w Zawierciu. Odnosząc się do odcinka od skrzyżowania, z ul. Polską do końca zakresu tj. za skrzyżowanie z ul. Nad Wartą w dzielnicy Zawiercia Kromołów czytamy:
Kolejne etapy tymczasowej organizacji ruchu (prace prowadzone na połowie jezdni, odcinkowo), frezowanie, roboty nawierzchniowe z mieszanki mineralno asfaltowej, pozostałe prace – czytamy w odpowiedzi na interpelacje Dominika Janusa, Radnego Rady Miejskiej w Zawierciu, którą przygotował, 1 lutego, Gabriel Dors, Starosta Powiatu Zawierciańskiego.
Kolejne etapy tymczasowej organizacji ruchu (prace prowadzone na połowie jezdni, odcinkowo), frezowanie, roboty nawierzchniowe z mieszanki mineralno asfaltowej, pozostałe prace – czytamy w odpowiedzi na interpelacje Dominika Janusa, Radnego Rady Miejskiej w Zawierciu, którą przygotował Gabriel Dors, Starosta Powiatu Zawierciańskiego.
fot. Dominik Janus – Radny Rady Miejskiej w Zawierciu FB
Aktualizacja – 23 lutego
Z przedstawionymi przez Dominika Janusa informacjami nie zgadza się Mariusz Golenia, Radny Miejski i Prezes Stowarzyszenia „Nie dla kopalni”. Nazywa on nawet propagowanie błędnych i nieprawdziwych informacji skrajną nieodpowiedzialnością i brakiem profesjonalizmu. Przesłał on we wtorek, 23 lutego, maila dementującego informacje przez niego podane.
TIR-y puste po wyroby gotowe do huty od dwóch lat już wjeżdżają od Wart (reorganizacja ruch przebudowa ul. Polskiej a teraz ww. ulic). Są to tylko puste samochody, gdyż most na ul.Okólnej ma nośność wg znaku 30t. Przejeżdżają po nim samochody 40t, ale NIE DO HUTY CMCP – tylko do prywatnych firm działających przy ul. Okólna 10.
TIR-y z dostawami złomu do huty jeździły i będą jeździć (również w czasie przebudowy drogi) od ul. Łośnickiej, gdyż tylko tam są bramki radiologiczne, odpowiednie wagi. Masa brutto takich TIR-ów przekracza 30 ton. Kierowcom – Biuro Transportu Samochodowego CMCP – zaleca kierować się od Kromołowa lub Łośnic.
Dodatkowo dostawy zaopatrzenia będą jeździć objazdem od ulic: Piłsudskiego, Polskiej – mówi Mariusz Golenia.
Krzysztof A. Kluza