Śluby plenerowe na zamku w Podzamczu to magiczna atmosfera i wyjątkowe wspomnienia

Śluby plenerowe z roku na rok stają się coraz bardziej popularne. W tym roku takie uroczystości odbywają się na Zamku Ogrodzieniec w Podzamczu. W jurajskiej warowni odbyło się już kilka ślubów. Wszystkie gwarantowały niezapomniane wspomnienia. 


Narzeczeni często szukają sposobu, aby najważniejszy dzień w ich życiu wyróżniał się i zapadał w pamięć. Jedną z możliwości jest zorganizowanie ślubu w plenerze. Takie rozwiązanie z roku na rok staje się coraz bardziej popularne. Organizacja jest nieco bardziej skomplikowana, niż w przypadku tradycyjnego ślubu. Koszty są regulowane przez ustawę. Urzędy Stanu Cywilnego pobierają zazwyczaj opłatę w wysokości 1000 złotych, na którą składa się m.in. kompletny strój urzędnika USC, wynagrodzenie dla zastępcy kierownika USC oraz koszty dojazdu na miejsce uroczystości. 

Jeśli ten koszt nas nie przeraża, możemy przystąpić do wyboru idealnego miejsca na uroczystość. Tutaj z pomocą przychodzi nam Zamek Ogrodzieniec w Podzamczu. Od pewnego czasu oferuje możliwość organizacji ślubu cywilnego lub humanistycznego na terenie zamku. 

– Taka możliwość była już wcześniej, ale nie była promowana. Jednym z pierwszych ślubów była uroczystość w stylu “Alicji w krainie czarów”. Chciałam to wypromować wcześniej, ale zaskoczyła nas pandemia koronawirusa. Mamy kilka miejsc, gdzie możemy robić takie uroczystości. Ślub na zamku to na pewno będzie niezapomniana historia. To wyjątkowe miejsce. Koszty takiego ślubu są większe. Głównie ze względu na sprawy administracyjne. Reszta kosztów uzależniona jest od tego czego oczekuje para weselna, ale podobnie jest z kosztami w jakiejkolwiek innej sali weselnej. Popularność takich ślubów rośnie. W tym sezonie mieliśmy już kilka takich wydarzeń, a kolejne terminy są zarezerwowane – mówi Anna Pilarczyk, burmistrz Ogrodzieńca.  

Ślub w stylu „Alicji w krainie czarów” odbył się 27 czerwca. Wyjątkowe dekoracje przygotowała Karolina Lejman-Bijak z Lejman Design Group. Niespodzianką dla młodej pary było powitanie młodej pary chlebem i solą przez Rycerza Mirosława i jego towarzyszy. Wesele zorganizowane było natomiast w Karczmie Rycerskiej. 

Do wyboru mamy 4 lokalizacje:

  • Dziedziniec Turniejowy, na którym zmieści się nawet 100 gości
  • Przedzamcze, na którym zmieści się nawet 300 osób
  • Dziedziniec Głównym, na którym zmieści się maksymalnie 60 osób
  • Zamek Stary, który jest najbardziej kameralny. Zmieści się na nim maksymalnie 20 osób

W związku z faktem, że zamek jest atrakcją turystyczną, zdecydowano się na wprowadzenie reguł wynajmu. Dziedziniec Turniejowy można wynająć w godzinach otwarcia zamku, ale bez gwarancji wyłączności. Wynajem Zamku Starego jest możliwy w czasie otwarcia warowni, ale wydarzenie nie może trwać dłużej niż 60 minut. Pozostały teren można wynająć jedynie po zamknięciu obiektu, czyli po godzinie 20. Plusem jest fakt, że warownia jest wyposażona w iluminację świetlną. Po zmroku zapewnia ona dodatkowe atrakcje dla gości weselnych.

Cena ustalana jest indywidualnie. Wpływ na nią mają m.in. wybrana lokalizacja oraz ilość gości. W cenie znajdują się nakryty stół, krzesła dla Państwa Młodych, Świadków oraz Urzędnika Stanu Cywilnego. Ponadto, wliczają się w nią dekoracje: nakrycie stołu obrusem, krzesła z pokrowcami, bukiet świeżych kwiatów na stole oraz przestrzeń do wykonania sesji ślubnej w dniu uroczystości. Możemy także dokupić usługi takie jak:

  • Zorganizowanie rycerskiej lub szlacheckiej oprawy uroczystości  (scenariusz eventowy)
  • Wynajem wyposażenia: krzeseł lub biesiadnych ław dla gości
  • Wynajem namiotów lub hali namiotowej na czas uroczystości
  • Zamówienie poczęstunku po zaślubinach: Prosecco, przekąski, tort
  • Wynajęcia dodatkowych atrakcji: bańki mydlane, pokaz rycerski/konny, pokaz laserów, mapping

Zdjęcia: Marta Rajda Fotografia, Dekoracje: Lejman Design Group. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button