TIR-y zniszczyły nawierzchnię ulicy Sienkiewicza

Trwa remont ulicy Piłsudskiego w Zawierciu. Objazd poprowadzono ulicami Sienkiewicza i Senatorską, które nie są przystosowane do takiego dużego ruchu samochodów ciężarowych. Po zaledwie kilku tygodniach nawierzchnia jest bardzo zniszczona. 


Remont ulicy Piłsudskiego i Łośnickiej w Zawierciu to jedna z największych drogowych inwestycji w powiecie w tym roku. Zakres prac jest naprawdę szeroki. W planach jest między innymi położenie nowej nawierzchni drogi, wykonanie nowych chodników z kostki betonowej oraz zamontowanie studzienek ściekowych. Ponadto, pojawią się nowe znaki drogowe i oznaczenie poziome, a dla pieszych ustawione aktywne przejście dla pieszych z zasilaniem fotowoltaicznym. W planach jest także dostosowanie przystanków autobusowych do obowiązujących przepisów ruchu drogowego. 

Na odcinku od ronda na ulicy Piłsudskiego aż do wjazdu na teren huty CMC Poland będzie także wymieniana sieć wodociągowa. Z tego powodu prace drogowe muszą być skoordynowane Ponadto, na tym odcinku będzie wymieniana nie tylko nawierzchnia drogi, ale także jej podbudowa. Ma to związek ze wzmożonym ruchem samochodów ciężarowych w tym rejonie.

Ulica Piłsudskiego w Zawierciu na odcinku od ronda z ul. Leśną do skrzyżowania z ul. Źródlaną i Senatorską zostanie całkowicie wyłączona z ruchu kołowego. I tu pojawił się ogromny problem. Ten odcinek drogi stanowił dojazd samochodów ciężarowych do huty CMC Poland. Gdy został zablokowany, TIR-y zaczęły korzystać z objazdu biegnącego ulicami Senatorską i Sienkiewicza. Mieszkańcy są niezadowoleni, ponieważ generuje to ogromny hałas oraz bardzo zwiększyło natężenie ruchu w tym dość spokojnym rejonie miasta. Obawiają się m.in. o bezpieczeństwo pieszych. Na dodatek, mocno ucierpiała nawierzchnia dróg. Skręt z ulicy Polskiej w Sienkiewicza jest całkowicie rozjeżdżona przez samochody ciężarowe. Starosta Gabriel Dors obiecuje, że nawierzchnia wkrótce zostanie naprawiona. Na razie powiat czeka jednak na zatwierdzenie nowej organizacji ruchu. 

– W maju 2019 roku odbyło się spotkanie z pracownikami CUW oraz przedstawicielami huty CMC Poland, podczas którego ustaliliśmy organizację ruchu w czasie remontu ulicy Piłsudskiego i Łośnickiej. Ustalenia zakładały objazd przez ulice Senatorską i Sienkiewicza jedynie dla samochodów osobowych. Samochody ciężarowe miały jeździć przez DK78 i osiedle Kromołów – mówi Gabriel Dors, starosta zawierciański. – Niestety, jeden z pracowników Wydziału Dróg Powiatowych samowolnie zmienił plan organizacji ruchu. Skierowaliśmy ruch samochodów ciężarowych również przez te dwie wąskie ulice, które nie są zupełnie przystosowane do ruchu takich pojazdów. Złożył wniosek o opinię do Wydziału Komunikacji, które szybko zauważyło, że w tym miejscu zrobi się ogromny problem. Było już jednak za późno i musieliśmy oddać plac budowy wykonawcy. Goniły nas przecież terminy. Teraz złożyliśmy już nowy plan organizacji ruchu i czekamy na jego akceptację. Będzie to ta pierwotna organizacja ruchu. My w tym czasie od razu rozmawialiśmy z hutą, aby kierowali akredytowane ciężarówki przez DK78 i Kromołów. Do huty na dobę przyjeżdża nawet 200 samochodów ciężarowych, a tylko około połowy jest akredytowanych. Nie jesteśmy zatem w stanie wpłynąć na wszystkie pojazdy. Robimy co możemy, aby ograniczyć ruch TIR-ów ulicami Senatorską i Sienkiewicza. Postawą pracownika PZD jestem zawiedziony i nie widzę żadnego usprawiedliwienia jego samowolnej decyzji. Nawierzchnia uszkodzonych dróg będzie naprawiona – dodaje. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button