
Nowy sposób na wyłudzenie danych
Nasze dane osobowe są cenne. W ostatnim czasie, jak informuje Bank Millenium, dochodziło do prób ich wyłudzenia przez osoby udające pracowników banku. Dochodziło nawet do prób zdalnego przejęcia naszych urządzeń.
Bank Millenium zawiadomił swoich klientach o ostatnich praktykach oszustów we wtorek, 2 marca. Nie każdy podający się za pracownika banku naprawdę nim jest. Podawana informacja o podejrzanych transakcjach na naszym koncie, choć przypomina prawdziwą, może okazać się czymś innym. Podejrzane transakcje płatnicze, dziwne operacje na koncie?
Podczas rozmów telefoniczny warto zachowań czujność i w żadnym wypadku nie podawać naszych danych dostępu przez telefon. Bezrefleksyjne wykonywanie poleceń naszych rozmówców może się skończyć dla nas bardzo źle.
Jeśli rozmowa telefoniczna z rzekomym konsultantem zrodziła wiele wątpliwości. Powinniśmy spróbować potwierdzić usłyszane od niego informacje. W przypadku Banku Millenium zrobimy to dzwoniąc pod oficjalne numery telefonów banku,
- 801 244 357 dla tel. stacjonarnych i komórkowych
- +48 22 598 40 50 dla tel. komórkowych i zagranicznych
Przede wszystkim należy pamiętać o przestrzeganiu podstawowych zasad bankowości internetowej. Tylko w ten sposób zapewnimy sobie bezpieczeństwo.
- Nie pobieraj żadnej podejrzanej aplikacji – konsultanci Banku nigdy nie zachęcają do pobierania żadnych aplikacji do szybkiej obsługi klienta itp. Jedyną aplikacją, którą Bank promuje, jest aplikacja mobilna Banku Millennium
- Nie udostępniaj nikomu poufnych danych, np. numerów dokumentów, numeru swojej karty płatniczej, kodu CVV – konsultanci
- infolinii nigdy nie proszą o takie dane
- Nie podawaj swoich danych logowania do systemu – konsultant Banku nigdy nie zaloguje ię do systemu za Ciebie
- Loguj się do konta wyłącznie na stronie Banku, a podczas logowania pamiętaj, że nigdy nie prosimy o podanie pełnego numeru PESEL czy pełnego numeru dokumentu, a jedynie o dwa losowo wybrane znaki – informuje w komunikacie Bank Millenium.
Krzysztof A. Kluza